تحلیل و بررسی کفش های ورزشی

  • ۰
  • ۰

طول عمر کفش‌های دویدن کوتاه‌تر از سایر کفش‌هایی است که روزانه می‌پوشید. آنها کتک می خورند، خیس عرق می شوند و بالشتک آنها اغلب قبل از برشته شدن رویه فرسوده می شود.

این بدان معناست که کفش های دویدن تا زمانی که همه ما دوست داریم دوام ندارند. راه‌هایی برای افزایش عمر کفش‌های مخصوص دویدن شما وجود دارد، اما مهم نیست که چقدر خوب از آنها مراقبت کنید، در نهایت فرسوده می‌شوند.

پس با ضربات مطمئن خود پس از فرسوده شدن چه کار می کنید؟ در اینجا نحوه بازیافت (یا تغییر کاربری) کفش های دویدن خود آورده شده است.

محل بازیافت کفش های دویدن

دو برنامه بازیافت گسترده وجود دارد که کفش‌های دویدن قدیمی شما را می‌برد. آنها انواع کفش را می پذیرند و کاربردهای متفاوتی دارند.

تراس سیکل

TerraCycle شرکتی است که تقریباً همه چیزهایی را که نمی‌توان در حاشیه پیاده‌روی بازیافت کرد، بازیافت می‌کند. TerraCycle در 20 کشور جهان از بسته‌بندی‌های مواد غذایی و ته سیگار گرفته تا فیلترهای آب و زباله‌های الکترونیکی برای «از بین بردن ایده زباله» کار می‌کند.

از طریق TerraCycle، می‌توانید یک جعبه ضایعات کفش و کفش بخرید که تقریباً انواع کفش‌ها را می‌پذیرد (به استثنا فقط اسکیت‌ها و چکمه‌های اسکی). در حال حاضر، سه جعبه با اندازه های مختلف بین 109 تا 249 دلار موجود است. کاربران پس از پر شدن جعبه ها را مستقیماً از طریق FedEx به TerraCycle ارسال می کنند.

از آنجایی که باید پول پرداخت کنید، این یک برنامه عالی برای یک گروه برای شرکت در آن است. شاید بتوانید برای یک رویداد باشگاه دویدن در روز زمین یا در طول مسابقه کفش جمع کنید.

هنگامی که کفش ها (یا هر ضایعات دیگری) به TerraCycle رسید، آنها برای پردازش و ارسال آن به مکان های مناسب کار می کنند.

یکی از سخنگویان TerraCycle در ایمیلی به Fleet Feet می‌گوید: «ضایعات در تأسیسات ما جمع‌آوری می‌شوند و سپس به یک پردازشگر فرستاده می‌شوند که زباله‌های جمع‌آوری‌شده به صورت مکانیکی و/یا دستی به پارچه‌ها، فلزات، الیاف و پلاستیک جدا می‌شوند

TerraCycle می‌گوید کفش‌ها به قسمت‌های مختلف خود شکسته می‌شوند و اجزای آن با سایر جریان‌های زباله دسته‌بندی می‌شوند تا روی آن‌ها فرستاده شوند و به مواد جدید تبدیل شوند.

استفاده مجدد از کفش نایک

نایک همچنین یک برنامه بازیافت کفش به نام Reuse-A-Shoe دارد.

برنامه رایگان فقط کفش‌های ورزشی را می‌پذیرد و باید آن‌ها را در فروشگاه نایک تحویل دهید. سپس نایک از کفش‌های جمع‌آوری‌شده برای ساخت لباس‌های ورزشی و سطوح دویدن مانند پیست، زمین و زمین‌های بازی استفاده می‌کند.

نایک می‌گوید که هر برندی از کفش‌های ورزشی را می‌پذیرد، اما نمی‌توانند صندل، کفش‌های مجلسی، چکمه یا کفش‌های فلزی مانند گیره یا میخ را بازیافت کنند.

کجا می توان کفش های دویدن را اهدا کرد

کفش های دویدن اغلب کالای خوبی برای اهدا به یک فروشگاه دست دوم نیستند. آنها کالایی نیستند که مردم عموماً بخواهند از آن استفاده مجدد کنند.

با این حال، اگر کفش‌های شما کاملاً فرسوده نشده‌اند، گزینه‌های بیشتری برای کمک مالی فراتر از یک فروشگاه ساده محلی دارید. شاید کفش‌های شما کاملاً مناسب نبوده یا بچه‌ها به سرعت از آنها بزرگتر شده‌اند. چنین کفش‌هایی برای دادن به کسی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارد عالی است، و چند سازمان وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند.

Soles4Souls برای دادن کفش به افراد فقیر کار می کند تا بتوانند به مدرسه بروند، کار کنند و سالم بمانند. آنها حتی سفرهای کاری را برای افراد و گروه ها ترتیب می دهند تا کفش ها را در اختیارشان بگذارند.

One World Running به طور خاص برای دوندگان نیازمند کفش ارائه می کند. این سازمان غیرانتفاعی مستقر در بولدر پس از بازدید مایک ساندروک، روزنامه‌نگار ورزشی از غرب آفریقا و الهام گرفتن از انجام کارهای خوب و ایجاد تغییر آغاز شد.

Share Your Soles کفش‌هایی که به آرامی پوشیده می‌شوند را برای کسانی که در کشورهای توسعه نیافته هستند فراهم می‌کند تا بتوانند با خیال راحت به محل کار، مدرسه یا هر جایی که ممکن است نیاز به رفتن داشته باشند، راه بروند.

یکی دیگر از راه‌های آسان برای اهدا یا بازیافت کفش‌های دویدن، تماس گرفتن با Fleet Feet محلی است. اکثر فروشگاه‌های Fleet Feet سطل‌های کمک مالی دارند یا با برنامه‌های بازیافت همکاری می‌کنند تا از کفش‌های دویدن قدیمی استفاده خوبی کنند.

  • ۰۱/۰۶/۱۹
  • ali ma

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی